A depresszió és én

A depresszió és én

Szegénység és depresszió

2015. január 06. - laurelin

Amikor a tévé fontosabb, mint az evés

Megtaláltam azt a cikket, amit a múltkor kerestem. Ez szól a szegények körében fel nem tárt depresszióról. És hogy milyen furcsa logika mentén gondolkodik az aki szegény.

Hogy ha szegénysorból kerülsz ki, kevesebb az esélyed arra, hogy jó általános iskolában tanulj. ha nem vagy napközis, és hazamész a bántalmazó családodhoz, nem fogsz tudni tanulni. ha ételre sincs pénzetek, nem tudod megvenni azokat a könyveket, amikkel szélesíthetnéd a látókörödet. Ha szegény vagy nem csak az anyagi, hanem az egyéb erőforrásokból sem részesülsz megfelelően. Azontúl a hiányos táplálkozás is eonthatja a képességeidet.

Innen egyenes út vezet a szakmunkásképzőbe, majd a közmunkás életpályamodellhez.

Nekem azt hiszam szerencsém volt. Szerencsém volt azzal, hogy 3 évet nevelőotthonban tölthettem, ahol odafigyeltek rám, mert látták, hogy van értelme. Talán ezért nem kallódtam el.

Bár tettem is ezért. Általános iskolás koromban a nyaraim legtöbb napját a könyvtárban töltöttem. Bármit elolvastam, faltam a könyveket. Szerencsém volt hogy megtehettem.

Ismételjük együtt mégegyszer.

Nincs olyan, hogy valaki túl szegény, hogy depressziós lehessen. Nincs olyan, hogy nem engedheti meg. Olyan van, hogy nincs lehetősége kezelést kapni, és enélkül próbál boldogulni. De kimutathatóan előbb halnak meg ezek az emberek, akkor is, ha nem kezdenek el inni, vagy drogozni. A mentális egészség hiánya fizikai betegségekhez vezethet. szív és érrendszeri, gyomor és bélrendendzseri betegségekhez. Valamint, a fel nem tárt depresszió, gyakran öngyilkossággal végződhet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://depresszioesen.blog.hu/api/trackback/id/tr317047783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabyn 2015.01.06. 18:28:57

Arról nem is beszélve, hogy éhesen nem lehet tanulni. Ha éhes vagy, beteg vagy, szomjas vagy, nem aludtad ki magad, hiába mész be az iskolába, nem fogsz tudni tanulni.
Nem egy olyan diákkal találkoztam, aki aznap akkor evett először, amikor én,vagy valamelyik kolléga adott neki egy szendvicset, vagy ingyenes volt az ebédnél és kapott ebédet. De ha hazament akkor már nem kapott enni, mert nem volt miből. Velük küldtük általában haza a maradék uzsonnákat is, hogy legalább az legyen otthon.

laurelin 2015.01.06. 18:33:09

Igen, éhesen, betegen nem lehet. Mint ahogy nem lehet akkor sem, ha otthon apu épp anyut öli, vagy részegen óbégat. Nem lehet akkor sem, ha a gyerek szorong, hogy mikor gyanúsítják meg mondvacsinált indokokkal.
Az éhezés ráadásul maradandó nyomot hagy az értelmi képességeken..
süti beállítások módosítása